Veel gestelde vragen

SIERADEN

 

Waar zijn de sieraden van gemaakt?
De zilveren onderdelen zijn allemaal gemaakt van hoogwaardig, nikkelvrij materiaal. De items zijn dus niet van echt zilver gemaakt, maar hebben een zilverkleurige plating.

Het leer wat wij gebruiken voor de armbanden is 100% buffelleer.

Wat is de garantietermijn van de sieraden?
Wij geven 6 maanden garantie op de zilverkleurige plating van de sieraden. Deze plating kan na verloop van tijd wat slijten door gebruik. Leer verandert in de loop van de tijd en kan door omgevingsinvloeden van kleur en structuur veranderen. Dit maakt de Qoss-collectie zo charmant en geeft elk sieraad zijn individuele, authentieke touch.

Er zijn een aantal gevallen waarin je niet zomaar een beroep op kosteloze vervanging of reparatie kunt doen:

  • Natuurlijke slijtage (vaal worden) van kralen, bedeltjes, leer en metaal.
  • Vlekken veroorzaakt door parfum, haarlak, bodylotion, zweet e.d.
  • Beschadiging door stoten of water.
  • Een sieraad dat door jezelf of derden is gerepareerd.
  • Extreme aantasting van de oppervlakte door huidzuren.

Wij werken met natuurlijke materialen, wat kan leiden tot het verlies van de originele kleur.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn artikelen zo min mogelijk verkleuren?
Helaas kunnen sieraden verkleuren na verloop van tijd. Verkleuring kan komen doordat het sieraad tijdens het gebruik en/of dragen in aanraking komt met water, parfum of andere cosmetische artikelen. Ook kan de zuurgraad van de huid hier een rol in spelen. Wat je het beste kunt doen is ervoor zorgen dat je de artikelen op droge plekken bewaard en in de schaduw.  

Waarom is mijn sieraad anders dan op internet staat afgebeeld?
Al onze sieraden worden met de hand, speciaal voor jou, gemaakt. Wij hebben geen complete sieraden op voorraad, bij een bestelling, wordt het sieraad voor jou gemaakt. Hierdoor kunnen er kleine afwijkingen zijn in kleur en maat. Is er onverhoopt aan onze kant iets niet goed gegaan? Lees dan verder bij RUILEN & RETOURNEREN.

 

LEVERING

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn standaard € 2,95, ongeacht de hoogte van je bestelling.

Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?
Wij doen onze uiterste best om de bestelling binnen 4 werkdagen af te leveren. Hiervoor zijn wij echter afhankelijk van de gebruikte bezorg- en koeriersdiensten. QOSS kan nooit aansprakelijk gesteld worden voor de gevolgen van het overschrijden van een dergelijke periode en is nooit verplicht enige vorm van (gevolg)schade te vergoeden.

Hoe versturen jullie mijn bestelling?
De meeste bestellingen kunnen als brievenbuspost door ons verzonden worden. Slechts in geval van grote bestellingen maken we gebruik van pakketpost.

 

RUILEN

Kan ik mijn sieraad ruilen?
Heb je toch de verkeerde kleur of maat gekozen, dan is er een mogelijkheid tot ruilen. HIER vind je het retourformulier, deze graag geheel in vullen en samen met je sieraad aan ons retourneren. De verzendkosten zijn voor eigen rekening.

 

RETOURNEREN

Kan ik mijn bestelling retourneren?
Het is mogelijk je bestelling (deels) retour te sturen. Dit kan door het onderstaande retourformulier uit te printen en helemaal in te vullen. Stuur vervolgens je sieraad samen met het retourformulier goed verpakt naar ons op. Bijvoorbeeld in een sterke bubbeltjesenvelop of het verzenddoosje waarin je het artikel of de artikelen ontvangen hebt.

Als de artikelen correct zijn teruggestuurd, zal Qoss binnen 8 dagen het volledig betaalde aankoopbedrag van het product terugbetalen. De verzendkosten worden niet terugbetaald. Terugbetaling vindt plaats door storting op het door jou opgegeven rekeningnummer, dit nummer moet duidelijk vermeld worden in je mail/retourformulier.

Is na 8 dagen je geld nog niet teruggestort?
Dan is je retour waarschijnlijk nog niet binnengekomen. We willen je dan vragen je track & trace naar ons door te sturen zodat we je alsnog verder kunnen helpen.

Is retourneren gratis?
Nee, helaas hebben wij geen gratis retour service. De kosten van een retour zijn voor de klant. Wij raden aan je retour met track & trace te verzenden, zodat je kan zien wanneer hij bij ons aangekomen is. Mocht je een verkeerd product hebben ontvangen, of moet je order terug door een fout aan onze kant? Neem dan contact met ons op via [email protected]

Ik heb een defect product, wat nu?
We vinden het erg vervelend om te horen dat je een defect product hebt ontvangen of dat je aankoop eerder kapot is gegaan dan je verwacht had. Om je verder te helpen vragen wij je de volgende stappen te volgen:

- Stuur de informatie en klacht op naar [email protected]

- Upload hierbij minimaal twee duidelijke foto's van het defect 

- Wacht op reactie van een van onze collega's voor verdere informatie

Defecten producten die binnen 6 maanden na aankoopdatum worden teruggestuurd kunnen meestal worden gerepareerd, dit zal altijd in overleg gaan. Aankopen ouder dan 6 maanden kunnen meestal ook worden gerepareerd, maar dan zijn er reparatiekosten aan verbonden.

Mijn geleverde bestelling klopt niet, wat nu?
Is er iets verkeerd gegaan met je levering, horen wij dit graag van je, binnen 8 dagen na levering. Mocht er aan onze kant een fout zijn gemaakt, zullen wij zo snel mogelijk een nieuw item toesturen en betalen wij uiteraard de verzendkosten van je retourzending.

Hoe stuur ik een artikel retour?
Dit kan door het onderstaande retourformulier uit te printen en helemaal in te vullen. Stuur vervolgens je sieraad samen met het retourformulier goed verpakt naar ons op. Bijvoorbeeld in een sterke bubbeltjesenvelop of het verzenddoosje waarin je de artikelen ontvangen hebt. Wij sturen het jou, indien nodig, zo snel mogelijk weer retour, of zullen het aankoopbedrag terugbetalen.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Wij streven ernaar om de retouren die geleverd worden op dezelfde dag te verwerken.
Mocht het drukker zijn bij ons, verwerken we je retour binnen 5 werkdagen.
Nadat je een mail hebt ontvangen dat je retour is goedgekeurd word je geld binnen 24-48 uur teruggestort naar je rekening.
Is na 8 dagen je geld nog niet teruggestort?
Dan is je retour waarschijnlijk nog niet binnengekomen. We willen je dan vragen je track & trace naar ons door te sturen, zodat we je alsnog verder kunnen helpen.